Jo 1500+ uutta fania - Fanita Sinäkin tästä!

Sokeriton.fi on Facebook

Tilaa tästä sokeriton.fi tiedotteet uutuuksista

Sähköpostiosoite

Sokeriton.fi uutiset

31.3.2010
Tutkimus 2010: Suklaan aktiivisyöjillä alhaisempi verenpaine ja terveempi sydän 15.2.2010
Stevia - supermakeaa jauhetta tarvitaan vain pienen pieni ripaus 11.1.2010
Valkoinen sokeri - valkoinen vaara 7.12.2009
Lääkäri Antti Heikkilä: Jouluruoka pääosin terveellistä - paitsi sokerit 24.11.2009
Sydänjärjestö puolitti sokerisuosituksen 29.10.2009
Lähes kaikki suomalaiset syövät liikaa sokeria ja lihovat (HS) 28.9.2009
Sokeripommi tikittää piilossa (HS) 23.9.2009
Katainen pohti sokerinveroa brittiläisessä Financial Times talouslehdessä 21.9.2009
Stevia virallisesti käyttöön Ranskassa 18.9.2009
Sokeri yhteydessä sydäntautiriskiin 11.9.2009
Mielipide | Sokerin makeus verolle (KL Debatti, MT) 9.9.2009
Diabetesliiton toimitusjohtaja Jorma Huttunen: Jos mitään ei tehdä, Suomessa on kaksi miljoonaa diabeetikkoa vuonna 2030 21.8.2009
Mikään ei ole niin tyhmää kuin ahmia sokeria, varsinkaan aamulla. 17.8.2009
Sokerin hinta ja kulutus huipussaan 30 vuoteen 13.7.2009
Tutkimus: Atkinsin dieetti tehokkain ja terveellinen tapa laihduttaa (HS/IS) 20.5.2009
Mitä kehossa tapahtuu kun syöt liikaa sokeria? 17.4.2009
Proteiinista hyötyä painonhallinnassa 17.4.2009
Stubb haastoi ministerit karkkilakkoon - Pärjääkö Stubb sokerittomalla? 31.3.2009
Uutta Suomessa: sokerittomat kokoustarjoilut sekä tuotteet noutopöytään ja kahvihuoneeseen 10.3.2009
Sokeriton.fi kerää kavereita ja antaa ilmaisia extramaistiaisia uusille tilaajille! 20.12.2008
Muinainen yrttikasvi stevia mullistaa makeuttamisen? 13.12.2008
Maito päihittää sokeripitoiset urheilujuomat 7.12.2008
Hellapoliisin karpalo-suklaakakkua ei tehty kädet selän takana 1.12.2008
Laihduttajan kannattaa nauttia jouluruuista 25.11.2008
Sokerilimut ja hedelmäsokeri ehkä kihdin riskitekijöitä 19.11.2008
Hellapoliisi teki ratsian suklaafestareille 17.11.2008
Suklaafestivaalit olivat jymymenestys - sokeriton.fi aiheena MVT3 Kymmenen uutisissa 17.11.2008
Asiaa verkkokaupasta - Sopivaa vai ei? 5.11.2008
Suklaafestivaali Helsingissä 15.-16.11.2008 - sokeriton.fi tietysti mukana! 5.11.2008
Maailman diabetespäivää vietetään 14.11.

Sokeriton.fi pikakysely

Mitä mieltä olet sokeriton.fi -palveluideasta?

Näytä vanhat kyselyt »

Tutkimus: Atkinsin dieetti tehokkain ja terveellinen tapa laihduttaa (HS/IS)

13.07.2009

Kasvis- ja lihapainotteisen Atkinsin dieetin todettiin parantavan kolesteroliarvoja.

Kasvispainotteinen Atkinsin dieetti on tehokas ja terveellinen tapa laihduttaa, todetaan tuoreessa israelilais­­tutkimuksessa. Tutkijoiden mukaan ravitsemus­suosituksissa on syytä jatkossa ottaa entistä enemmän huomioon vähähiilihydraattisen ruokavalion edut.

Negevin yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa seurattiin 322 ylipainoisen henkilön painonpudotusta. Koehenkilöt käyttivät kolmea erilaista ruokavaliota, joista Atkinsin dieetti todettiin tehokkaimmaksi.

Tulokset julkaistiin New England Journal of Medicine -lehdessä 16.7.

Atkinsin ruokavaliota käyttäneiden henkilöiden energiansaantia ei rajoitettu. Koehenkilöitä neuvottiin kuitenkin suosimaan kasviksia sekä kasvislähtöisiä rasvoja ja proteiineja terveydelle haitallisten transrasvojen sijaan.

Atkinsin dieetti tehosi tutkimuksen mukaan parhaiten miehiin. Tutkimuksen tuloksia on kuvattu tähän asti merkittävimmäksi näytöksi väiteltäessä erilaisten ruokavalioiden eduista.

Tutkimus antaa ensi kertaa näyttöä siitä, että Atkinsin dieetistä on hyötyä myös terveydelle. Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla olleiden henkilöiden kolesteroliarvot paranivat seuranta-aikana enemmän kuin vähärasvaista ruokaa syöneiden.

(Teksin otteet: Helsingin Sanomat / M. Välimaa)

31.03.2010 Tutkimus 2010: Suklaan aktiivisyöjillä alhaisempi verenpaine ja terveempi sydän
15.02.2010 Stevia - supermakeaa jauhetta tarvitaan vain pienen pieni ripaus
11.01.2010 Valkoinen sokeri - valkoinen vaara
07.12.2009 Lääkäri Antti Heikkilä: Jouluruoka pääosin terveellistä - paitsi sokerit
24.11.2009 Sydänjärjestö puolitti sokerisuosituksen
29.10.2009 Lähes kaikki suomalaiset syövät liikaa sokeria ja lihovat (HS)
28.09.2009 Sokeripommi tikittää piilossa (HS)
23.09.2009 Katainen pohti sokerinveroa brittiläisessä Financial Times talouslehdessä
21.09.2009 Stevia virallisesti käyttöön Ranskassa
18.09.2009 Sokeri yhteydessä sydäntautiriskiin

Siirry arkistoon »